A „hero section” egy weboldal nyitó szakasza, amely általában az oldal tetején helyezkedik el, figyelemfelkeltő, vizuálisan kiemelkedő rész. Ezt gyakran nevezik magyarul borítóképnek is, bár ennél lényegesen fontosabb feladata, funkciója van és több eleme is van, nem csak egy kép. Ez a szakasz az első dolog, amit a látogatók meglátnak, amikor belépnek az oldalra, így kritikus szerepet játszik abban, hogy felkeltse a látogató érdeklődését és átadja a weboldal fő üzenetét. Ebből tudja a látogató, hogy hova érkezett, miről is szól az oldal.
Jellemzői elemei:
- Nagy méretű, feltűnő kép vagy háttér: Gyakran egy lenyűgöző fotó, grafika vagy videó tölti ki a hátteret. Mérete általában egy teljes képernyő méretének felel meg.
- Rövid, informatív szöveg: Általában egy főcím és egy rövid aláírás található itt, ami röviden tájékoztat arról, hogy miről is szól a webolda, mi az ajánlata.
- Cselekvésre ösztönző gomb (CTA): A hero section gyakran tartalmaz egy gombot, amely a felhasználót további tevékenységre (pl. vásárlás, kapcsolatfelvétel, tovább olvasás) ösztönzi.
A hero section kulcsszerepet játszik abban, hogy a látogatók továbblépnek-e a weboldalon, és sok esetben az első benyomást is ez adja az adott vállalkozásról vagy szolgáltatásról. Nagyon nem mindegy tehát, hogy ezt hogyan tervezzük meg és hogyan kivitelezzük.